Вембер Валерія Володимирівна
кандидат біологічних наук, доцент, с.н.с.
"Для того щоб удосконалювати розум, потрібно більше думати, ніж заучувати. Рене Декарт"
У 1992 р. закінчила Київський університет імені Тараса Шевченка, за фахом - біохімік.
Працювала в Інституті ядерних досліджень НАН України (1992-1993);
Інституті мікробіології та вірусології ім. Д.К. Заболотного НАН України (1993-2002);
Інституті біоколоїдної хімії ім. Ф.Д. Овчаренка НАНУ (2002-2010);
Закінчила аспірантуру при Інституті мікробіології та вірусології ім. Д.К. Заболотного НАН України (1993-2000).
Кандидат біологічних наук (2000 р.).
Старший науковий співробітник (2005 р.).
З 2002 р. - доцент кафедри Е та ТРП Київського політехнічного інституту.
Екологічна токсикологія; вивчення стійкості живих організмів до екстремальних впливів різноманітної природи; співвідношення проявів окислювального стресу та реакцій антиокислювального захисту; оцінка стану екосистем за даними екологічного моніторингу
Автор більш ніж 120 наукових праць та патентів, підручників, навчальних посібників та іншої науково-методичної літератури. Учасник 3 міжнародних наукових проєктів. Відповідальний секретар фахового наукового видання «Хімічна інженерія, екологія та ресурсозбереження».
Біологія. Для майбутніх фахівців-екологів вивчення біології є особливо важливим, оскільки сучасна теоретична екологія є одним з підрозділів біологічної науки і необхідна майбутнім інженерним кадрам для пошуку шляхів оптимального розвитку людства на максимально далеку перспективу, вироблення нових методів збереження біосфери планети. В цілому, дисципліна «Біологія» формує поняттєво-категорійний, теоретичний і методологічний апарат, необхідний для вивчення екології, охорони навколишнього середовища та дисциплін, пов'язаних із захистом довкілля в різних галузях виробництва; організацією природоохоронних заходів на рівні установ, відомств, організацій, регіонів, держави та на міжнародному рівні.
Загальна екологія. Сучасна екологія – складна багатогранна дисципліна, яка поєднує інженерно-математичні, природничі, гуманітарні та соціальні науки з метою пошуку шляхів оптимального розвитку людства на максимально далеку перспективу, вироблення нових методів збереження біосфери планети. Вона забезпечує краще розуміння студентами окремих фундаментальних природничо-наукових засад та принципів, і як наслідок - підвищує ефективність засвоєння багатьох дисциплін природничого та інженерно-технічного спрямування.
Ландшафтна екологія. Курс «Ландшафтна екологія» орієнтує студентів на пізнання фундаментальних екологічних зв’язків та взаємодій, які забезпечують цілісність природи та зв’язок людського суспільства з середовищем свого існування. В програму введені елементи прогнозування можливих шляхів розвитку природи під антропогенним тиском. Суттєвою рисою ландшафтної екології є її орієнтованість на проблему взаємодії людини з природними системами. Центральні проблеми ландшафтної екології (стійкість геосистем, прогнозування, нормування антропогенних навантажень тощо) мають безпосередню прикладну спрямованість.
Екологія людини. «Екологія людини» розглядається як новітній напрямок екології, який почав активно розвиватися в 60-х роках минулого сторіччя. Людина – це біосоціальна істота, яка отримала найсуттєвіший вплив на довкілля. Тому метою навчальної дисципліни «Екологія людини» є з’ясування усієї багатогранності зв’язків людини з навколишнім середовищем та вивчення можливостей протидії негативним факторам в умовах зростання техногенного навантаження на природу. Завданням дисципліни є визначення факторів навколишнього середовища, які безпосередньо впливають на здоров’я людини, вивчення адаптаційних можливостей людини, вплив урбанізаційних процесів на майбутнє людства. Значна увага в даному курсі приділяється вдосконаленню навичок студентів до творчого мислення та самостійної роботи шляхом виконання практичних завдань та лабораторних робіт.
Токсикологія. Предметом навчальної дисципліни «Токсикологія» є закони взаємодії живого організму та отрути, механізми токсичності різних речовин, шляхи потрапляння та перетворення отрут в організмі. В період інтенсифікації антропогенного забруднення довкілля, розуміння основ токсикології набуває особливого значення. Студенти знайомляться з основними напрямками токсикології, впливом основних забруднювачів навколишнього середовища на живі організми і екосистеми в цілому. Слухачі отримують знання з токсикокінетики, токсикометрії, знайомляться з принципами визначення параметрів токсичності, зокрема гранично-допустимих концентрацій (ГДК) шкідливих речовин у різних середовищах.
Останніми роками кількість та глибина екологічних проблем та протиріч вимагають суттєвих змін у суспільстві та прогресивно-інноваційних змін в ключових сферах виробництва. Подібна перебудова є цивілізаційним викликом та потребує амбітних висококваліфікованих спеціалістів, що володіють ґрунтовними знаннями в галузі екології та на експертному рівні розуміються на комплексі суміжних науково-технічних напрямків.
Нашу місію ми вбачаємо у якісній фундаментальній та практичній підготовці спеціалістів-екологів, здатних до розробки нових та вдосконалення існуючих систем збереження навколишнього середовища, а також захисту довкілля від негативного антропогенного впливу. Можливість впродовж навчання поєднувати освіту з науковими дослідженнями є суттєвою перевагою, що дозволяє студентам активно займатися науково-інноваційною діяльністю.
Протягом навчання тебе чекають: багато цікавих та перспективних дисциплін, доброзичливі викладачі, нові друзі, враження та відкриття. Долучайся!
Вембер Валерія Володимирівна Вэмбер Валерия Владимировна У 1992 р. закінчила Київський університет імені Тараса Шевченка, за фахом - біохімік.
Працювала в Інституті ядерних досліджень НАН України (1992-1993);
Інституті мікробіології та вірусології ім. Д.К. Заболотного НАН України (1993-2002);
Інституті біоколоїдної хімії ім. Ф.Д. Овчаренка НАНУ (2002-2010);
Закінчила аспірантуру при Інституті мікробіології та вірусології ім. Д.К. Заболотного НАН України (1993-2000).
Кандидат біологічних наук (2000 р.).
Старший науковий співробітник (2005 р.).
З 2002 р. - доцент кафедри Е та ТРП Київського політехнічного інституту. Екологічна токсикологія;
Вивчення стійкості живих організмів до екстремальних впливів різноманітної природи;
Співвідношення проявів окислювального стресу та реакцій антиокислювального захисту;
Оцінка стану екосистем за даними екологічного моніторингу
Дисципліна «Біологія» викладається відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів за спеціальністю 101 «Екологія», спеціалізацією «Екологічна безпека». Дисципліна належить до обов’язкових дисциплін циклу природничо-наукової підготовки. Метою вивчення даної дисципліни є формування у студентів комплексу знань, умінь, навичок, необхідних для кваліфікованої оцінки стану природного середовища, управління природоохоронною діяльністю на рівні промислових підприємств, установ, організацій: використання знань про різноманітність рослинного і тваринного світу для дослідження стану навколишнього природного середовища; володіння методиками оцінки впливу несприятливих факторів на живі організми; одержання та візуалізації інформації щодо поточного стану різних організмів як компонентів довкілля.
Семестр 1, Кількість кредитів 7 / годин 210
Розподіл навчального часу: лекції 54 год., практичні заняття 18 год., лабораторні роботи 36 год.
Дисципліна «Загальна екологія» викладається відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів за спеціальністю 101 «Екологія», спеціалізацією «Екологічна безпека». Дисципліна належить до дисциплін за вибором студентів циклу базової підготовки. Метою вивчення даної дисципліни є формування у студентів базових уявлень про екологію як міждисциплінарну науку, що визначає шляхи ефективного співіснування техносфери та біосфери для подальшого кваліфікованого управління природоохоронною діяльністю на рівні промислових підприємств, установ та організацій: спостереження, аналізу та узагальнення щодо основних екологічних процесів та тенденцій, які відбуваються в довкіллі; оцінювання характеру і направленості негативних впливів промислового та сільськогосподарського виробництва на природні комплекси та їх компоненти; уміння встановити причини таких впливів і запропонувати систему заходів щодо їх обмеження та/або запобігання; орієнтування в основних проблемах прикладної екології з метою здійснення природоохоронної діяльності в різних галузях виробництва та життєдіяльності суспільства для впровадження концепції сталого розвитку в усі сфери сучасного життя.
Семестр 1, Кількість кредитів 6 / годин 180
Розподіл навчального часу: лекції 54 год., практичні заняття 36 год
Дисципліна «Ландшафтна екологія» викладається відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів за спеціальністю 101 «Екологія», спеціалізацією «Екологічна безпека». Дисципліна належить до циклу загальної (базової) підготовки. Метою вивчення даної дисципліни є ознайомлення студентів з основними теоретичними положеннями та можливостями прикладного використання екології ландшафтів у практиці природокористування з метою формування екомережі для збереження біорізноманіття.
Семестр 4, Кількість кредитів 3 / годин 90
Розподіл навчального часу: лекції 36 год., практичні заняття 18 год.
Дисципліна «Екологія людини» викладається відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів за спеціальністю 101 «Екологія», спеціалізацією «Екологічна безпека». Навчальна дисципліна належить до дисциплін загальної базової підготовки. Метою дисципліни є формування у студентів уявлення про предмет «Екологія людини» як про новітню комплексну міждисциплінарну науку, яка визначає положення людини в системі живої природи та про різноманітні аспекти взаємодії людини та оточуючого її середовища: виявлення основних стресогенних факторів навколишнього середовища; уміння визначати адаптивні можливості людського організму в умовах середовища, що швидко змінюється; оцінювання показників здоров’я людини та визначення їх відповідності до вікових норм; використання методів якісної та кількісної оцінки антропогенного навантаження на різні частини навколишнього природного середовища.
Семестр 6, Кількість кредитів 3 / годин 90
Розподіл навчального часу: лекції 18 год., практичні заняття 18 год., лабораторні роботи 18 год. Шановний абітурієнте!
Якщо ти бажаєш здобути сучасну інженерно-хімічну освіту, запрошуємо тебе на навчання на кафедру Екології та технології рослинних полімерів Інженерно-хімічного факультету КПІ імені Ігоря Сікорського.
Найдефіцитнішими спеціальностями на ринку праці насьогодні є саме технічні, а потреба в спеціалістах інженерно-хімічного профілю нині набагато перевищує кількість випускників цього напрямку. Тому ми вже багато років забезпечуємо працевлаштування наших випускників у державних і комерційних установах.
В результаті запроваджених на кафедрі європейських стандартів освіти, а також поєднання всебічної фундаментальної підготовки з навичками практичної роботи, багато наших студентів продовжують навчання у аспірантурі та в найкращих Університетах Європи